بررسی‌ها حاکی از آن است که پس از فیلترینگ تلگرام در ایران، رنکینگ این پیامرسان به رتبه ۸۸ در ایران و ۲۹۲ در جهان سقوط کرده است.

سقوط چشمگیر رنکینگ تلگرام در ایران پیام‌رسان تلگرام مدت‌ها بود که بدون رعایت هیچ ضابطه‌ای و بدون اینکه که کسی بداند بر اساس کدام قانون کار می‌کند، در کشور ما فعالیت می‌کرد و این روند موجب بروز مشکلات فراوانی در کشور شده بود. بر همین اساس در تاریخ 10 اردیبهشت با صدور دستور قضایی پایان کار تلگرام در ایران اعلام شد. دادستانی تهران اعلام کرد بر اساس حکم قضایی صادر شده کلیه ارائه دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت کشور خصوصاً شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای تلفن و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت مکلفند از این تاریخ نسبت به اعمال مسدودسازی کامل وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام اقدام نمایند.

با اعلام خبر فیلترینگ تلگرام در ایران، برخی با انتقاد از این تصمیم، اعلام می‌‌کردند که ما توان مقابله با این پیام‌رسان را نداریم و این طرح شکست خواهد خورد. اما بررسی‌های به عمل آمده از سایت الکسا که متعلق به شرکت آمازون و یکی از ابزارهای رتبه بندی است، نشان می‌دهد که پس از اعمال محدودیت برای تلگرام در ایران، رتبه این پیام‌رسان در کشور و در جهان کاهش چشمگیری داشته است.

 




دسته بندی : فناوری اطلاعات  ,  اندروید ,  نرم افزار  ,   , 

دیجیاتو/ گوگل به تازگی در وب سایت ویژه ماه رمضان به نام Ramadan Hub از سرویس جدیدی به نام «قبله یاب» (Qibla Finder) رونمایی کرده که با استفاده از آن می توانید راستای قبله را با استفاده از واقعیت افزوده تشخیص دهید.




دسته بندی : فناوری اطلاعات  ,  نرم افزار  ,   , 

 

به دنبال حملات هکری به برخی وبسایت های دولتی، برخی از این پورتال‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به صورت موقت از دسترس خارج شدند اما مسئولان اعلام کردند که این حملات کنترل شده است.

در عصر روز یکشنبه هفتم خرداد، برخی وبسایت‌ها و پورتال‌های سازمان‌ها و نهادهای اجرایی از جمله ایرانسل، بانک مرکزی، وزارت تعاون، وزارت کار و رفاه اجتماعی و شرکت پست ایران بر اثر حملات هکری به صورت موقت از دسترس خارج شدند. امروز محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین سازمان فناوری اطلاعات ایران از کنترل حملات خبر دادند و جزئیاتی را از این حمله سایبری اعلام کردند.



Besharat 2.0

نرم افزار بشارت که توسط گروه برنامه نویسی پرنیان تولید شده، نرم افزار کامل قرآن می باشد، که مناسب عموم مسلمانان عزیز است که به صورت روان و ساده امکانات فوق العاده ای در اختیار شما قرار می دهد. این برنامه به راحتی نصب شده و برای اجرا به سی دی نیاز ندارد و به صورت کاملا رایگان منتشر گردیده است. این برنامه بر روی مرورگر اجرا می شود و برنامه اجرایی ندارد. شما می توانید قاری خود را از لیست قاری های موجود انتخاب نمایید و به همراه ترجمه قرآن را تلاوت کرده و گوش فرا دهید.

لینک دانلود




دسته بندی : نرم افزار  ,   , 
صفحه قبل 1 صفحه بعد